onsdag, mars 18, 2009

Det sämsta ( eller nej nästan det sämsta)

Jag har kommit på en av de sämsta sakerna med att vara i förskolan är. Det är att man inte kan klä sig som man vill. Det är långt i från det allra sämsta det finns värre grejer men det är lite störigt. För man måste ha bekväma skor så att man kan gå mycket och obehindrat när man är ute. Om ett barn går upp i en backe måste man kunna följa efter om det behövs. När det gäller kläder ska de vara oömma och man kan inte vara rädd om dem eftersom det kan hamna det ena och det andra på dem. Hade jag fått välja skulle jag ha haft min röda kappa och mina bruna stövlar i morgon, men vanliga skor är bättre att gå i så det får bli de svarta låg skorna. När det gäller den röda kappan är jag för rädd om den för att ha den på förskolan, jag hade inte blivit så jätte glad om något hänt så jag inte skulle kunna använda den mer. Som sagt när man jobbar i förskolan får man ha sina favorit kläder på fritiden!!

Inga kommentarer: