tisdag, mars 17, 2009

Vår

Äntligen känns det som om våren är på gång. Idag har det ju varit fantastiskt väder om man bortser från blåsten. När jag gick vid kvart över sex i morse såg det dystert ut med gråa moln på himmelen, men framåt förmiddagen sprack det upp och blev riktigt fint. När jag slutade vid tre hade jag först tänkt handla i D-berga men beslutade mig för att göra det på Maxi istället. Trots detta gick jag ändå den tio minuter långa vägen till hållplatsen vid affären istället för att ta bussen där jag brukar. En promenad jag inte tagit om vädret varit sämre, eftersom jag kanske skulle missa bussen. Om jag hade missat bussen hade jag handlat i D-berga i alla fall men hade fått vänta en stund ändå. Som tur var han jag med bussen!!

Om vädret fortsätter att vara bra och det blir lite varmare kanske min och T:s fem års dag firas med en mysig picknick. Man kan ju alltid hoppas på det...

Inga kommentarer: