torsdag, mars 26, 2009

Hemma

I kväll är det personalmöte i D-berga och jag som lärarstudent förväntas vara med på det. A sa att jag själv fick välja men enligt skolan ska man vara med på sådana möten så då får jag ju vara med. För att hinna äta och ta det lite lugnt innan mötet börjar har jag tagit mig hem till E-röd, så det är där jag sitter nu. Det känns lite skumt att vara här hemma själv men det får ju gå när folk jobbar och går i skolan. En sak jag insåg när jag kom hit och ingen var hemma var att jag inte känner mig som hemma här längre, det var i för sig snart tre år sedan jag flyttade hit och jag bodde här i tre månader så det är kanske inte så konstigt men ändå. En annan sak var att jag inte fick dvd att visa filmen jag satte i, det var en hel vetenskap att ens få i gång tv:n, de har boxer och man måste ha rätt kanal och videon igång för att kunna se på tv så jag fick det inte att fungera...
En annan sak jag insåg är att jag har ändrat en del vanor sen jag bodde här, t.ex. jag och T dricker alltid juice eller saft till middagen. När jag skulle äta mina köttbullar här fick jag dricka mjölk om jag inte ville ha vatten, när jag bodde hem drack jag alltid mjölk till middagen men nu har vi enbart mjölk till frukost, i mat/bakning och till kaffet.
Nej nu ska jag sluta för nu kom någon hem!!

Hejs svejs!!

Inga kommentarer: