lördag, september 13, 2008

Stockholm dag 1

Äntligen kan jag skriva om det... Denna resa kommer kanske för en del som en överraskning, va har du varit i Stockholm? Jag som brukar skriva om resor här i förväg... För er stackare som undrar så ska jag förklara! T:s bror L fyller 25 nästa vecka och resan var en överraskning och man kan ju aldrig veta om någon som läser min blogg hade skvallrat för L. Vi åkte inte till Stockholm utan anledning heller. Vi skulle se landskampen mellan Sverige och Ungern på Råsunda, vilket ligger i Stockholm. Biljetterna till matchen var en present från mig och T och boendet en present från föräldrarna.

Resan började i onsdags på G-gatan. Klockan var runt sju när L som kört upp dagen innan satte sig i bilen och började köra mot ett för honom okänt resmål. Jag hade fasat för denna resa ett tag, jag har åkt bil till Stockholm förut och det är drygt!! Resan gick som tur var bra och jag överlevde. Det blev tre pauser en lite längre och en halv lång + att T envisades med att kissa. Väl uppe yrade vi rundor ett tag innan vi kom till vandrarhemmet där vi skulle bo under våra dagar i vår huvudstad.
























Fem började vi gör oss i ordning för att ta tunnelbanan till Solna och Råsunda. På vandrarhemmet fanns det en bar så vi förberedde oss med lite dricka. Pojkarna drack varsin öl medan jag drack cider. Resan med tunnelbanan gick bra och när vi väl var där gick vi en runda utanför fotbollsstadion där de såldes supporter grejor och man kunde bl.a. tävla hos posten. Det hade regnat hela dagen men när vi kom till våra platser hade vi tak över oss, skönt för det regnade vidare. Matchen var ok, Sverige spelade rätt kasst i första halvlek men ryckte upp sig i andra. Matchen som gick för fort slutade 2-1 till Sverige. Ska erkänna att jag blev rätt så mållös när jag kom in på Råsunda den är STOR!!

















Hemfärden var en ganska rolig historia faktiskt, vi tog oss ner mot tunnelbanan för att åka hem och det var inte bara vi skulle hem! Det var en gigantisk kö och när vi väl kom ner till perrongen var tåget så fullt att folk stod packade som sillar och ändå försökte folk ta sig på, detta ledde till att det tog väldigt lång tid innan tåget kom i väg. Ingen visad respekt för oss som väntade på nästa tåg. Jag tror dörren stängdes och öppnades minst fem gånger innan tåget kunde köra.








Inga kommentarer: