torsdag, september 04, 2008

Då var man en pendlare då!!

I måndags började skolan igen efter ett allt för långt sommarlov. Det jobbigaste med att skolan har börjat är att då är det tidiga morgnar som gäller. Nu tänker kanske ni men hallå du bor ju nära skolan så tidigt är det ju inte. Men grejen är den att jag läser en kurs i Malmö så det är sex eller som idag halv sex som gäller... Jag som njuter varje gång som jag hör hur dags vissa av mina klasskompisar i Krsd går upp och vet att jag kan gå upp en timme eller två efter dem... Men nu är jag då en av dem som får få lämna sängen innan solen går upp (nästan) och sätta mig på ett tåg och åka flera mil bara för skolan. Det är ju självvalt, jag kunde försökt hitta en kurs hemma men tyvärr så lyckades jag inte hitta mer än en kurs. Eftersom kursen var tvungen att vara delvis på distans och utan praktik så ställde det till sig lite, det är inte lätt det där. Som tur är så går ok med tåg från Krsd, så länge man inte missar ett tåg så behöver man inte vänta så länge, vilket är skönt. Men, men det är ju bara tio veckor sen är det slut, vilket är skönt. Jag gillar kursen men inte att pendla. Tack vare detta kommer jag väl få min lärarexamen i tid och det är ju det som är viktigast, eller hur?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk på mig.. När du går upp (05,30) har jag redan varit uppe i 45 minuter och sätter mig i bilen och kör till jobbet =)

En skånsk Göteborgare sa...

Jag lovar att jag ska tänka på dej... ;-P