onsdag, september 24, 2008

Stockholm dag 3

Fredagen började med städning av rum och packning. Jag sattes på frukost tjänst så jag slapp städa, vilket var skönt. Efter frukosten tog vi Djurgårdsfärjan till gammal stan och gick en lite runda där och tittade på de små gränderna. Detta var den finaste dagen, men ganska kallt ändå dock!!











Efter gamla stan gick vi till slottet som vi hoppat över dagen förre, det blev en runda i slottet, skattkammaren och tre kronor museet. Det var ett rätt så okej besök men jag råder er att inte bra gå i skattkammaren om ni tänkt det för den är lite och det är inte värt vad det kostar för bara det.












När vi sagt hejdå till kungen ;-), gick vi en runda och såg riddarhuset (ni som känner mig kanske vet varför vi var där annars får ni fråga) och T ville se statshuset så det gjorde vi också.











Efter lite rundvandring var det dags för lite shoppig så vi gick upp till stan för att gå i en massa affärer och även äta lite lunch/middag. Det blev många affärer men det vara bara T som shoppade, han köpte ett skärp och ett par skor. Hade jag vetat att min stövlar var trasiga och att jag behövde ljusa jeans så hade det kanske blivit mer shopping från min sida men tyvärr blev det inte så, desutom är det dyrt i huvudstaden. Till lunch/middag blev det pizza, gott!!

Efter stan gick vi och hämtade bagaget och packade bilen och körde mot Skåne. Resan gick ok när vi väl var ute ur Stockholm vilket var en pärs... Jag försökte sova lite i bilen men jag lyckades inte, när vi väl var hemma var klockan två och det var sängen som gällde trotts missöden i frys och akvariet.










Hoppas att jag och T kan åka till Stockholm igen snart denna gång på sommaren eller våren för det var trevligt i Stockholm men vi missade ju lite, Grönan och Globen bl.a.

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, en massa mys med stockholm :)