söndag, augusti 05, 2007

Snart dags…

... för ny soffa och ny säng.

Jag och E-röd delen av familjen har varit på Ikea idag…
Besöket resulterade i fyra blåa stolskuddar, en brevkorg till räkningarna, whiteboard pennor, paraply, en pizzaskärare (lila) och en kudde till mej, skulle vara till T från början men sen så kom jag på iden att jag skulle köpa en ny ergonomisk kudde och T skulle få ärva en av mina gamla. Jag vet att T tyckte att min kudde var dyr och han tycker inte skulle köpt den. Han sa det inte rätt ut dock men jag hörde det på rösten… Och sist men inte minst en miljon samtal till T. Jag skulle egentligen köpt ett cd-ställ men det var för dyrt eller så fick det plats för få filmer i så ett sånt blev det inte.

Ett annat mål med Ikea var att provsitta soffor. Hade fyra jag skulle testa, tillslut kom jag på att det var Fixhult som gällde. Sen skulle jag titta på säng osså men den ena på listan var ful och den andra fanns inte i butiken… Så i september blir det Ikea igen och då blir det nyheter här på G-gatan… Ska bli skönt...

Inga kommentarer: