tisdag, augusti 07, 2007

Vad livsmedelsprogrammet gjort med mej…

För lite mer än tre år sedan tog jag studenten från Österänggymnasiet. Då hade jag gått tre år på livsmedelsprogrammet, vilket är ett helt fel val nu i efterhand. Visst jag tycker det är kul att baka, men är ingen stjärna på det egentligen. Om jag ser vad jag vill nu så borde jag gått barn och fritid. Men men det är svårt att välja vad man vill när man är 16 och jag ville egentligen gå hotell och restaurang men hade inte betygen…

En del saker har jag dock fått ut av att gå livsmedel. Jag har fått ett intresse till. Bakning, när jag var sexton var det mest matlagning jag var road av.
Jag har blivit mer kräsen, ser bakverken eller bullarna inte riktigt ok ut så köper jag dem inte.

En sak jag hoppats på men som aldrig inträffa var att jag inte gick upp i vikt trotts grejorna man smällde i sig på det stället...

Så det var inte bara dåligt att gå tre år och läsa till bagare (även om jag e morgontrött…)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Du är säkert jätteduktig på att baka bullar. Säkert ser du också söt ut i förkläde och degkaveln i högst hugg! Kanska kan vi få ett foto med dig i bakgtagen?

Ha det bra,
Anders