fredag, augusti 03, 2007

Dagens problem

Vilket vin ska man handla på Systembolaget?? Ett problem jag brukar ha när jag går på systemet. Jag kommer in och målet är ett vitt vin under 60, ska passa till maten och det ska inte var för starkt. Det går helt enkelt inte, dagens mål var ett vin som passar till kyckling. Enligt det lilla häftet jag hitta på Systembolaget så ska man ha ett friskt och fruktigt vitt vin till kyckling och kalkon. Så jag gick runt och tittade efter en lapp på hyllkanten med bild på en fågel, men så fort jag hittade nått som verkade gott var det för stark, så tillslut blev det Blue Nun som passar till Thaimat, fisk, starkmat och att sälskapsdricka....

Det var samma sak förra gången! Vi skulle ha grillad flintastek med potatis sallad och det blev ett vin som inte hade den symbolen... Suck alltid samma problem....


Inga kommentarer: