tisdag, mars 21, 2006

När är det dags att ta en paus??

Idag i fika rummet diskuterade två av mina "kollegor" när det är dags att ta en paus i ett förhållande?! Är det när man börjar tveka på om man verkligen passar så bra ihop som man tror eller när sexlivet börjar bli tråkigt?? Jag och dem också för den delen kom fram till att det är svårt att sätta fingret på just ett tillfällen när det är dags att ta en paus...
Och om jag ska vara ärlig så vet jag inte om jag tror på pauser. Det har i för sig funkat för ett par jag känner, de tog en paus för några år sedan. De hade en paus på cirka ett halvår om jag inte minns fel. När tjejen i förhållandet åkte ner till killen för att hämta sina saker blev de tillsammans igen.... Nu lever de tillsammans, är förlovade och har en underbar son på sex månader. Men oftast tar man en paus för att man innerst inne är för rädd för att göra slut.
Det brukar bli så att man tar en paus och sen rinner förhållandet ut i sanden. Okej jag har ingen erfarenhet men jag har hört andra prata om det och pauser brukar resultera i att förhållandet ändå tar slut till sist och det inte blev en paus utan ett uppbrott.....
Och om man nu tar en paus ska man då tillåtas träffa andra under tiden??
Detta är svåra frågor tycker jag, och ni får gärna kommentera saken här på bloggen.

Inga kommentarer: