lördag, mars 25, 2006

När kommer egentligen den där våren??

.Usch när ska våren egentligen komma?! Jag längtar så fruktansvärt mycket, köpte en ny kavaj förra helgen på Väla i Helsingborg.
Och nu vill jag förstås använda den och mina älskade Leicester stövlar och mina jeans stövlar när ska jag få använda dem?? Ja suck våren är väldigt avlägsen...
När man går ut nu måste man ha vantar, halsduk och till och med mössa.
Jag praktiserar ju på dagis och då måste man hjälpa barnen på med overall, kängor osv och själv måste man ha termobyxor på sig när man går ut för att det är för kallt utan...
I veckan sattes det upp sommarlovslappar där föräldrarna ska skriva upp hur de vill ha sina barn på dagis under sommaren och när jag såg det så tänkte jag hallå det är ju vinter nu.... Sommarlovet är ju om evigheters evigheter? Men förskolefröknarna måste ju planera in sin semester och då måste dem ju veta men ändå, sommarlovet är ju så avlägset.
15 juni tror jag lovet börjar det är tre månader ditt och ändå känns det som om det vore tre år....

Jag tycker inte om att frysa och jag hatar vintern och i år verkar den ALDRIG ta slut....

Inga kommentarer: