måndag, februari 08, 2010

Helgen

Fredag: Delar av kvällen spenderades i Idrottshallen här i Kristianstad eftersom jag, T och Kompis var och såg handboll mellan IFK Kristianstad och IFK Skövde. Vi hade bara fått tag i stå plats vilket var ganska jobbigt men vi såg ganska bra så det är ett plus. Även om jag inte är något jätte handbolls fan så tyckte jag det var ganska roligt. Tyvärr förlorade Kristianstad med 23-33 deras första förlust på hemmaplan för säsongen... När vi kom hem tog vi det bara lugnt.












Lördag: Dagen började med bullbak och städning. Eftersom T fyllde år så skulle hans familj komma på besök senare så vi fick städa lägenheten innan de kom. T hade önskat sig hemma bakade bullar så det fick han, de blev små men goda. När T:s familj kom spelade jag, L och S lite Wii medan T tränade i Önnestad vi spelade Just dance och Mario & Sonic at the Olympic Winter Games. Tyvärr kronglade den ena kontrollen så vi spelade inte så länge. Vi tittade även på lite foto. När T kom hem från träningen lagade vi mat, kyckling i kokos. Vid middagen kom även Kompis hit. Efter maten blev det fika med kanelbullar och kaffe. Vid halv nio tiden tog vi bussen för att bowla, det gick åt skogen för mig (som vanligt) men det var ganska kul ändå. Efter promenaden hem avslutades kvällen lugnt.



















Söndag:
Började tidigt, vaknade redan vi åtta. Efter frukosten fixade vi lite i lägenheten, tog ner grejer i källaren och så. Jag la även in bilder på skiva som T:s mamma ville ha. Vid tolv kom pappa och hämtade mig och T och vi åkte hem till E-röd en runda. Vid två åkte vi vidare ner till Malmö där vi firade A som fyllde 30 för några veckor sedan. I Malmö bjöds det på lasagne, musigt och efter det kaffe. Vid åtta var vi hemma igen och då tittade vi lite på tv och eftersom vi var trötta så blev det rätt så tidigt sängen.

Inga kommentarer: