tisdag, december 15, 2009

Julbak 2 & 3

I söndags var det tredje advent och då var det dags för nummer två på listan över godsaker till jul, pepparkakor. Jag kan inte skryta med att jag gjort degen själv utan den var köpt. Jag har smakat godare pepparkakor de var lite dåligt kryddade men de blev fina och det är alltid roligt när man varit duktig och gjort dem själv.



I går var det dags för mina favoriter lussebullarna. Jag stod för degen med lite hjälp av min T och när det var dags för att formar bullarna var T ivrig och hjälpa till så det gjorde vi tillsammans. Jag tyckte de blev lite bleka eftersom vi bara hade en påse saffran, men de blev jätte goda och fina.




Pepparkakor och lussebullar får gärna smakas om ni kommer hit på besök...

3 kommentarer:

Fröken sa...

Goda var dem! :) akta så ingen kommer och tjuvar dem! hihi

Anonym sa...

Det finns en mycket stor och stark manlig vakt som håller i alla kakorna har jag hört

Madeleine sa...

hehe... vi sa väl JULfika på fredag va??? :)