onsdag, december 09, 2009

Julen är jobbig



Om två veckor är det julafton och det är för många en mysig och trevlig upplevelse. Just nu känns det dock bara som om julen handlar om två saker... Stress och ångest!! Har bara handlat en julklapp än så länge och har en hel hög kvar. Sen har vi inte direkt fet med pengar just nu heller... Jag vet äntligen att det bli julafton den 24 i Skårby med hela familjen. Sen den 25 ska vi till Torp. Nästa jobbiga moment är när ska vi lämna Skårby för att åka vidare?? Blir det julaftonkväll eller någon gång under juldagen?? Ska vi behöva stressa i väg tidigt på juldagen eller ska TB köra tidigare så vi hinner med tåget vi vill ta?? Det är väldigt svårt att behaga alla människor även om man gärna vill. Jag vill till varje pris undvika bråk men när det kommer till jul brukar det uppstå just det bråk!! Jag som är skilsmässobarn och har tre familjemedlemmar som kan jobba alla 365 dagar om året är van vid att fira flera julaftnar och att det brukar vara svårt att hitta en gemensam dag då alla kan ses och när man har en sambo så är det ännu svårare att pussla eftersom han också har en familj, så jag tycker fram till den 24 december att julen mest bara är jobbig.

2 kommentarer:

Lisette sa...

Jag vet själv hur det är. Jag tackar gudarna att Daniels föräldrar inte är skilda. Det hade varit för mkt! I år löser vi det såhär: 23 dec firar vi hos Mamma. den 24 dec firar vi med Daniels familj. Sen om det blir julfrukost hos min pappa den 24 el 25 vet vi inte än. Men det blir iaf att vi kan fira med alla, ens att det blir lite hoppigt. Men sen bor våra föräldrar lite närmre än er. Lider med er, hoppas att det bli en smärtfri jul! kram

En skånsk Göteborgare sa...

Det verkar som om det blir rätt så bra den 24 med hela min familj och sen med T:s familj den 25. Så länge Tony vill köra oss till tåget i Malmö som går 13.21 så kommer det funka...