tisdag, augusti 04, 2009

Olika vanor

Min lille T och jag brukar alltid gå och lägga oss samtidigt, så länge vi båda är hemma när klockan närmar sig elva eller senare beroende på vad som händer dagen efter. Som sagt i vanliga fall brukar vi gå och lägga oss samtidigt. Just idag blev det inte så, jag är inte alls trött och har inga planer på att sova nu medan T som var uppe sex sover. Det handlar helt enkelt om att vi nu för tiden har olika vanor. När T jobbar dag går jag upp flera timmar efter honom så då är det inte så konstigt att jag inte är trött när han vill sova. Och dagar där vi har saker för oss och inte hunnit prata ordentligt brukar jag piggna till vid tio, elva och vara sugen på att prata medan T bara vill sova. Borde kanske gå upp tidigare men då blir dagen så lång och det är ju inte kul det heller. Ja ja jag får väl inse att vi inte har samma vanor och låta min T sova som han låter mig göra på morgonen...

Borde kanske gå och sova ändå klockan börjar bli mycket och det är ju inte jätte kul och sitta uppe själv... Bör tilläggas att inlägget avslutades vid 00.11...

Inga kommentarer: