fredag, december 28, 2007

Hemfärd!!

Sitter på tåget mellan Höör och Hässlehåla när jag skriver detta (första gången). Utanför fönstret är det kväll, kvart över nio närmare bestämt. När jag sitter här inser jag en sak, jag längtar inte hem, vilket jag brukar göra när jag sitter på tåg eller buss hem.

Anledningen: Hemma finns bara en tom och mörk lägenhet, ingen som väntar på mig hemma, ingen som kommer hem efter mig (inte idag i alla fall), ingen vid min sida som följer med till den mörka lägenheten och det står inte heller i en vit Volvo och väntar på mig på stationen.
Ok detta låter värre än vad det är för jag är bara ensam till på söndag när min T kommer hem, men jag saknar honom redan även om det bara var en timme sedan vi skildes. Vi har bara haft en dag för oss själva när vi fått vakna upp tillsammans och äta frukost, middag osv. själva på en vecka. visst det har varit julhelg med två julfirande och idag mellandagsrea, men man behöver lite mer tid för sig själva för att må som bäst…


Jag får ta vara på dessa dagar när T är i L-krona och passa på att skriva på min uppgift som jag har till skolan… Så T:s frånvaro är inte bara dålig… Men jag umgås ju hellre med T än pluggar så han får ju gärna komma hem... T jag saknar dej...


Inga kommentarer: