torsdag, mars 24, 2011

Helgen som gick...

Jag vet jag vet det är torsdag idag och det var längesedan det var helg men jag har haft ett stort prov att tänka på. Nu är det skrivet och jag kan slappna av och hinna blogga.

Lördag: Började med att vi gick en runda i Malmö, jag handlade ingenting men Tonny köpte bl.a. skor. Efter en runda på stan möte vi upp Pontus och Johanna som också skulle se matchen, vi handlade mat och sedan hämtade Johannas pappa upp oss och vi körde ut till stadion där vi gick en runda i MFF-shopen, jag köpte min efterlängtade tröja och Tonny gnällde mest. Efter en lång kö så var vi inne på stadion och såg en okej match där fel lag vann. Även om det inte gällde så mycket så var huliganerna lika galna som vanligt, de slängde raketer, skrek, bråkade med polisen och slogs...
Efter matchen bar det av till Köpenhamn där vi skulle spendera natten, efter att ha handlat lite godsaker gick vi till hotellet och vi hade hamnat på översta våningen där även sviten fanns. Kvällen innehöll mys både på hotellrummet och även nere i baren.



















Söndag: Började med en underbar frukostbuffé som innehöll det mesta man kan tänka sig. Var så mätt att jag inte orkade äta allt jag lagt upp på tallriken. Efter att vi checkat ut tog vi en runda i det fina värdet och tittade bl.a. på slottet och en vaktparad (eller vad det nu va...). Efter slottet gick vi till stationen och väntade på Madde och Markus. Bara att sitta där och titta på människor var en upplevelse... När de kommit gick vi och åt hamburgare. När vi var mätta så tog vi en taxi ut till Parken (FC Köpenhamns hemmaarena). Denna match var i min smak ganska tråkig men Tonny tyckte ju det var kul. Efter matchen när vi skulle ta oss hem blev det enbart jobbigt för vi kunde inte lösa biljett hela vägen och jag och Tonny fick byta till buss i Lund. Den vi skulle ta gick för tidigt och nästa var jätte liten och den gick mycket senare... Suck!!








































Det blev trots galna huliganer och ersättningsbussar en jätte trevlig och mysig helg!!

Inga kommentarer: