fredag, mars 18, 2011

Fotbolls helg!!

Denna helg kommer att innehålla två fotbollsmatcher på lika många dagar, den ena i Malmö och den andra i vårt grannland Danmark. Första matchen är mellan mina favoriter Malmö ff och Helsingborgs IF på Swedbank stadion. Det är supercupen, vilket innebär att de lag som vann allsvenskan (Malmö FF) möter de lag som vann svenska cupen (Helsingborg) och självklart hoppas jag på att Malmö ska vinna. Efter matchen bär det av till Köpenhamn där vi ska spendera natten på hotell och fira vår sju års dag en vecka i förväg (tror vi ska göra det, denna hotellnatt var något min älskling berättade idag).

Söndagen ska vi se på fotboll igen denna gång en match i den danska ligan mellan FC Köpenhamn och Brönby IF. Vi ska gå tillsammans med Madde och Markus och det var Tonny och Markus idé att vi skulle se matchen. Jag är inte jätte entusiastisk inför matchen men det kan ju bli trevligt och det är alltid kul att umgås med Madde och Markus.

Återkommer efter helgen med lite bilder och vilka lag som vann och hur helgen varit.

1 kommentar:

Madde sa...

Nej fotbollen skulle jag oxå kunna vara utan, men en dag i köpenhamn med trevligt sällskap är aldrig fel...
Lite minus att affärerna är stängda bara. :(