torsdag, december 30, 2010

Nyår

I morgon är det då nyårsafton och det bjuds på middag här på S-gården, gäster Jocke, Pontus, Johanna och Emelie. På schemat för kvällen står tre rätters middag, snapsvisor, spel och skumpa (och kanske lite annan dricka med.) År 2010 har varit ett ganska bra år trotts allt och jag tänkte bara ta upp de fyra mest speciella sakerna som hänt i år: Tonnys examen, Londonresan, min 25 års fest/dag och vår flytt.


Tonnys examen den 15 januari: Efter 4,5 år på lärarutbildningen i Kristianstad var min älskade Tonny äntligen färdig idrott och geografilärare. Detta firades med släkt och vänner i BIF:s klubbstuga. Dagen började i kyrkan där de nyblivna lärarna fick lyssna på tal och ta emot ett kuvert och en ros. Efter kyrkan gick turen mot Bjärlöv och firande med vänner, släkt och familj. Vi hade gjort en pastasallad med kassler och till detta bjöds det dryck både alkoholfritt och starkare grejer. Till efterrätt blev det kladdkaka och kaffe/te. Framåt kvällen dök fler vänner upp och det blev en minnesvärd kväll/natt.







London 19-22 februari: Tidigt på morgonen fredag åkte jag och Tonny till Kastrup för att flyga till London. Flygresan gick bra och i London var det okej väder men framför allt ingen snö vilket vi tyckte var väldigt skönt. De fyra dagarna i London innehöll statsturer med sevärdheter, British Museum, lite shopping och fotboll. Det roliga var att jag inte visste om att vi skulle på fotboll det hade Tonny fixat i smyg så jag fick reda på det först när vi var i London. Detta var en trevlig resa även om det hade varit ännu bättre på våren.







Min 25 års fest/dag 5/11 juni: Min födelsedag firades med en maskerad med filmtema. Alla var mer eller mindre fint utklädda och vi hade bara två som var samma. Exempel på karaktärer är Lisa och Bart Simpson, Grannen i Beck, Mimmi Pigg, Eva och Adam, Tintin och polisen från Kops. Priset för bäst utklädnad gick till Grannen, vilket jag tyckte var fel men så är det. Förutom omröstning om bästa utklädnad innehöll kvällen fika, brännbolls match som vanns av fel lag och glada människor. En vecka senare var det min födelsedag som tyvärr krockade med en student och Pontus examen så jag blev bara firad av min älskling som bjöd mig på en lyx frukost. Jag fick även en jätte fin present av min sötis en spahelg i Ystad som var helt underbar... Eftersom min dag krockade med en student så åkte vi in till stan för att fira kompis student. Vi mötte honom utanför skolan och sen åkte vi till lokalen de hade hyrt och åt och umgicks med hans släkt och vänner. Framåt kvällen kom Johannas pappa och hämtade oss och vi åkte ut till Vä för att fira Pontus examen.









Vår flytt till Landskrona 14 augusti: Tonny sökte jobb som en galning i ett halvår och tillsist fick han jobb på sin gamla högstadieskola. Eftersom den låg för långt från Kristianstad för att pendla så blev det en flytt söderut. Allting gick fort så vi hade dåligt med tid för att hinna packa och så men det gick rätt så smärtfritt ändå. Vi har nu bott här i fyra månader...








Vi har även varit en runda i Stockholm och Norrköping i år, trevligt. Jag har även kommit in på skolan så om lite mer än en vecka så börjar jag. Sen får vi inte glömma att mina favoriter Malmö FF firade sitt hundra års jubileum med ett efterlängtat sm-guld!!

Inga kommentarer: