fredag, december 10, 2010

Det kliade i fingrarna

I dag så bakade vi lussebullar på Nasse tillsammans med barnen och jag hjälpte till. Jag hjälpte bland annat till att göra degen och att rulla ut bullarna men det kliade jätte mycket i fingrarna, jag ville ju göra mer... En ska som var bra med detta är att jag blir mer sugen på att sätta igång och baka i morgon eller på söndag (jag och sambon har inte bestämt när vi ska baka riktigt än).


Jag brukar ju baka ibland och nu är det då dags igen i helgen, favoriten så här års är lussebullar så det blir det till helgen. Förutom det så kanske det blir lite julgodis, ska dock inte göras i helgen kanske nästa. Förra året gjorde vi pepparkakor men jag tycker det är ganska tråkigt så det blir nog inte såna i år.

Förutom bak så bjuder helgen på adventsfika och städning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har du väl ändå hunnit göra lussebullar? till lucia och allt?

Anonym sa...

Ja det har jag!!