torsdag, november 25, 2010

Den årliga frågan: Snö ogilla eller gilla?

Vårt kära Skåneland är vitt och nu har vinter kommit igen. Idag i fika rummet så diskuterade jag och en annan snön som hade kommit under dagen. Jag fick frågan om vad jag tyckte om snön och sa då att det är mysigt bara jag sliper gå ut i det... Då påpekade hon att snön gör det ljusare ute vilket är sant. Så just nu får det bli gilla för det är faktiskt mysigt med snö men sen när det töar igen eller man fastnar i en snödriva blir det kanske ogilla så jag tar ingen ställning utan säger att det är både gilla och ogilla på frågan om snöns vara eller icke vara!! Vad tycker ni??


1 kommentar:

Madde sa...

Jag älskar snön! Trots sommardäck... Som sagt det blir ljusare och då blir jag gladare! Dessutom tycker jag att det är riktigt mysigt att vara ute när det snöar - hur kul är det när det regnar???