måndag, oktober 18, 2010

Helgen

Fredag: Tog vi det lugnt med tv och godis. Jag var väldigt trött efter en vecka med praktik så jag orkade inte mycket annat än att slappa framför Idol tillsammans med min sötis. Vid elva kröp jag ner i sängen för att sova, lite tidigt för en fredagskväll men jag tyckte det var ganska skönt.

Lördag: Började ganska sent med frukost, frallor som jag stack iväg med bussen och köpte. Efter frukost städade vi lägenheten eftersom vi skulle ha gäster på kvällen. Vid tio över sex så kom de första gästerna. Efter en trevlig förfest tog vi bussen till tåget som gick vidare till Helsingborg. Väl i Helsingborg så hittade vi ett uteställe som nog hade släppt in oss även om en av oss inte var 18 och en hade ett fem år gammalt leg, men en del i gänget ville inte betala 150 kronor i inträde så gick till O´learys där vi satt en stund innan vi tog bussen hem. Väl hemma Landskrona var pojkarna hungriga så de stekte köttbullar och efter mat bädda våra sju gäster ner sig och vi somnande vid halv tre.

Söndag: Frukosten till nio personer gick hur bra som helst även om jag trodde det skulle bli jobbigt. Efter snack, frukost och mys körde Madde oss till Teckomatorp för 50 års kalas. Det blev en trevlig eftermiddag med god mat och god fika och jag tror även att födelsedagsbarnet var nöjd.

Det var en intensiv men rolig helg som gick för fort enligt mig, men nu är det ju bara fyra dagar kvar till nästa... ;-)

Inga kommentarer: