måndag, oktober 04, 2010

Helgen då vi kidnappade en blivande 50 åring

Den 18 oktober fyller svärmor 50 år och därför ville vi ge henne något extra så vi planerade en helg i Köpenhamn med boende på hotell och god middag på lördagskvällen. Denna helg var en överraskning och svärmor visst inte att vi skulle i väg förrän vi sågs på tågstationen i Malmö innan vi hoppade på tåget. Lenny hade plockat ihop en väska med kläder så hon anade inte att vi skulle sova över även om hon hade på känn att något var på gång... I Köpenhamn gick vi en runda på Ströget kollade lite affärer och roliga danskar.

Efter lite shopping gick vi en runda på Guinness world records museet det var ganska roligt och se alla rekord. På bilderna finns världsrekordet i höjdhopp (det är beräknat från golvet), världens minsta kvinna, världens fetaste man och världens längsta man. Efter museet åkte vi ut till hotellet där vi gjorde oss i ordning inför kvällen. Restaurangen vi hade valt serverade väldigt god mat men de hade väldigt svårt att förstå vad vi sa även när vi pratade engelska... När vi var klara med maten åkte vi tillbaka till hotellet.

Dag nummer två började med en god frukostbuffé och eftersom det var kallt och blåsigt så vi tog en runda till Fisketorvet, inte jätte kul men man slapp frysa. Eftersom man måste åka bron ena vägen och båten den andra med Öresund runt så fick vi åka upp med tåget till Helsingör. Eftersom det var söndag och ingenting var öppet i Helsingör så bestämde vi oss för att åka över till Sverige och Helsingborg igen. I Hbg gick vi en runda på IKEA innan vi åkte hem. Det blev en trevlig helg som hade kunnat vara ännu trevligare om jag inte varit förkyld och trött. Jag tror födelsedagsbarnet också var nöjd och det var ju viktigast!!