söndag, oktober 24, 2010

Fem kamp

I går var Tonny och jag uppe i Kristianstad för att delta i femkamp tillsammans med Madde och Markus plus tre andra par. Vi delades upp i två lag med en från varje par i varje lag. Trotts förlust för vårt lag så var det väldigt roligt och jag gör det gärna igen, var ganska dyrt dock...

Grenar:
1. Bungy-run. Gick ut på att springa så långt man kunde med en bungylina runt midjan i en uppblåst rena och lägga en kudde så långt fram man kunde innan man flög tillbaka. Var ganska svårt och jag kom inte så långt men sen så väger ju inte jag så mycket så jag skyller på det men det var jätte kul.

2. Ballongjakt. Gick ut på att man skulle fånga så många ballonger man kunde på 30 sekunder i ett "rum" där det blåst. Denna gren var den jag tyckte var minst rolig.



3. Sumobrottning. Man hade på sig en sumodräkt och brottades. Även här hade jag min vikt mot mig så jag förlorade tyvärr mot Madde även om jag satsade allt jag hade. Jag hade tur att Markus var där för när man ramlade i sumodräkten var det väldigt svårt att ta sig upp. Även Tonny förlorade mot sin motståndare vilket jag tyckte var bra eftersom Tonny var i motståndarlaget...

4. Toa-race. I denna gren satt vi på en toalett och körde runt på en bana. Man körde fyra varv på tid och la tre kuddar på en toastol, en kudde per varv (första rundan körde man utan kudde). Skadade mig när jag skulle ta en av kuddarna, drog kardborrebandet som kuddarna låg på under nageln när jag hämtade en av kuddarna så idag har jag ont i min högra tumme...

5. Boxning. Detta skedde med jätte handskar i en uppblåst ring. Väldigt jobbigt för mig som saknar allt vad kondition heter men vann ändå med en poäng över Madde. Förstår faktiskt inte hur vi ens fick poäng eftersom handskarna var så stora att det kändes som om man bara kom åt att slå i huvudet vilket man inte fick men råkade göra ändå...

Efter femkampen blev det bastu och dusch. När vi var rena och fina igen så gick vi till Taste där vi njöt av en god middag. Kvällen slutade lite tidigt för mig och Tonny eftersom vi skulle åka med hans familj hem men det var ganska skönt att slippa ta tåget eller sova i Kristianstad.

Inga kommentarer: