lördag, september 18, 2010

Som en bortasuporter på hemmaplan

I onsdags var jag och svärmor i Malmö för att titta på derbyt mellan Malmö ff och Helsingborgs if och jag
skäms och skriva det men vi satt på borta läktaren. Det kändes inte jätte kul att sitta där eftersom de skrek hata Malmö bl.a. plus att de buade på Mff spelarna. Anledningen att vi satt där var för att alla andra biljetter var sålda när jag och Tonny skulle köpa. Hade det inte varit för att detta var en super viktig match hade jag nog inte suttit där jag satt utan kanske struntat i det. Men nu blev det ju som det blev. Jag fick klä mig så diskret jag kunde och fick strunta i halsduk och min lila huvtröja som alltid annars får följa med när det bjuds på match. När Malmö gjorde mål så fick jag vissa det väldigt diskret, vilket var sjukt jobbigt eftersom man vill ju jubla och bli glad men det gick ju tyvärr inte. Anledningen till att det blev svärmor var för att min älskling hade föräldramöte... Trotts att jag var rädd att bli nedslagen hela matchen så var den väldigt spännande och att rätt lag är ju aldrig fel... Jag hörde att det hade varit rätt så lugnt runt om kring (lugnt för att vara derby då) och inte så många som fick hälsa på hos farbror polisen. Sen var där ju väldigt många poliser och även helikopter vilket kan vara orsaken till detta, men det kändes rätt så skönt och slippa för mycket skit och att det var mer "mycket snack och ingen verkstad" även om det tändes bengaler och slängdes raketer under matchen...

Inga kommentarer: