onsdag, september 01, 2010

Man blir så arg...


I går skulle jag gå på mitt första seminarium på kursen jag ska läsa nu i höst. Jag var ute i god tid för jag tänkte att jag skulle ta en kaffe på högskolan och låna lite böcker. När jag kom till Lund var tåget sent och jag få reda på att tåget bara ska gå till Eslöv och att det sen är buss. Väl i Eslöv är det JÄTTE mycket folk och det tar en evighet innan det kommer bussar. Den dåliga infon gör också att jag tror att bussen går direkt till Kristianstad men den stannar även i Höör och Hässleholm. Väl i Kristianstad står min käre bror med bilen på stationen och kör mig till högskolan så jag BARA blir 45 minuter försenad... Då har det gått 3,5 timme sedan jag satte mig på tåget i Landskrona och klockan är kvart i fem, egentligen skulle jag varit på högskolan tio i tre. Varför ska det behöva vara så?? Skånetrafiken kan ju inte hjälpa när ledningar ramlar ner men då ska de erbjuda bra alternativ och det ska inte behöva ta två timmar extra bara för att det råkar var buss...

Inga kommentarer: