lördag, juli 31, 2010

Helsingborgsfestivalen

I går var vi en runda på Helsingborgsfestivalen. Min sötis och jag hade ett avtal som sa att om Tonny hoppade bungyjump från en kran som hissade en 80 meter över vattnet skulle jag ha på mig en HIF-tröja i en vecka. http://kikkil.blogspot.com/2010/05/mitt-och-tonnys-avtal.html Det blev ingen bungyjump så jag slapp min del av avtalet också.

När vi kom ner till Helsingborg gick jag och Anna en runda på Gina tricot och pojkarna och Johanna gick upp till Kärnan. När jag och Anna vara klara med shoppandet gjorde vi dem sällskap. Efter en stunds snack och god dricka gick vi ner till stan igen och åt. När vi ätit gick vi en runda och sen gick vi och tittade på Calle Kristiansson, han var ganska dålig men vi hade kul ändå.










Som jag skrev innan så ville inte Tonny hoppa bungyjump men Patrik hade bestämt sig för att hoppa och Anna följde med upp för att filma (filmen finns på Facebook). Trotts att det var kallt så var det roligt och se när han hoppade och jag tycker Anna var modig som följde med upp.
Efter att han hoppat gick vi en rund på tivolit och även en runda i en ny affär där de sålde nötter och godis.













Hemresan blev lång och jobbig eftersom vissa av passagerarna hördes en del och jag var trött. Tåget var även så fult så jag fick sitta i knäet på Tonny den första biten. Tåget var som tur i tid till Kristianstad så vi slapp ta taxi eller gå hem.


Inga kommentarer: