onsdag, juli 07, 2010

Helgen

Som jag nämnde tidigare så var jag och Tonny på spa i helgen. Spa helgen började vid tolv på lördagen med en lunch, paj och sallad. Efter maten gick vi ner till spa avdelningen som tyvärr var mindre än vi trodde men där var trevligt ändå. Efter bad i jacuzzi och lite frukt och dricka var det vid tre dags för våra behandlingar, Tonny hade valt klassisk massage och jag aromamassage. Jätte skönt!! Mamma och Tony hade överraskat oss och fixat så det stod en flaska bubbel på rummet och denna dracks i dagrummet eller maffia rummet som Tonny och jag kallade det. Efter bubbel gick vi en runda innan vi blev hämtade med taxi vid halv sju och körda till restaurangen där vi skulle äta tre rätters middag. Det var jätte gott även om mitt kött var lite för blodigt för min smak. Efter maten tog vi en promenad vid vattnet och sen gick vi tillbaka till hotellrummet för att sova.

Söndagen började med en god frukost buffé, jobbigt när där är mycket att välja på. Efter frukosten slappade vi lite i jacuzzin och sen efter vi lämnat nyckeln stack vi ner till stan där vi gick en runda, eftersom det var söndag vara affärerna stängda men det blev trevligt ändå. Vid ett var vi tillbaka där vårt hotell låg eftersom det var på samma område som Wallandermuseet ligger. Där inne gick vi ett ganska bra tag. Innan vi lämnade området gick vi en guida tur på Ystad studios. Hade varit roligare om det hållit på med en Wallander film men det var ganska kul ändå. Innan vi tog bussen hem till Kristianstad åt vi, men inte tre rätters denna gången.

Jag fyller gärna 25 igen för detta var den bästa helgen på LÄNGE!!

1 kommentar:

Johanna ♥ sa...

Blir lite avundsjuk faktiskt, vi ska också börja kolla upp nu vart vi ska någonstans i september.