torsdag, juni 03, 2010

Dagens lärdom

Om man sparar något på ett usb- minne är det viktigt att hålla koll på att man flyttat det man sparat till datorn INNAN man raderar innehållet på usb-minnet!!



Jag har tenta om en vecka och har översatt sammanfattningarna av kapitlen i boken och skrivit in det i datorn. Grejen var den att förra veckan hade jag skrivit lite av sammanfattningen till kapitel 12 på den stationära och sparat det på ett Usb-minne och när jag senare satt med den bärbara datorn på högskolan sparade jag fortsättningen av kapitel 12 på usb-minnet. Idag har jag suttit och skrivit ut alla kapitel och anteckningar från föreläsningarna och då upptäckte jag att 2/3 av kapitel 12 fattades och jag kom då på att jag sparat det på usb-minnet och sätter in det i datorn och upptäcker att det är tomt!! Så nu får jag sitta och skriva om översättningen IGEN, denna gång ska jag spara det på hårdisken på datorn så jag slipper göra det en tredje gång!!

Inga kommentarer: