tisdag, maj 18, 2010

Varför så dyrt??

Förra året var jag väldigt duktig och simmade en gång i veckan och gick två gånger. När detta år började så ville jag inte gå eftersom det var så mycket snö där jag brukar gå men sen när snön försvann hade jag egentligen ingen bra orsak till varför jag inte gick ut. Simningen har jag ju kunnat hålla på med hela tiden eftersom det inte har med vädret och göra, men där är problemet att det är så dyrt. Jag köpte ett tio kort förra året och gick och simmade, när mitt kort var slut använde jag Tonnys så sammanlagt simmade jag nog 18 gånger under förra året, inte jätte mycket men jag kände mig ändå ganska duktig. Jag har haft en tanke på att börja simma igen så jag gick in på Tivolibadets hemsida och såg att det kostar 540 kronor för ett tio kort, vilket betyder att om jag skulle simma lika mycket som förra året måste jag köpa ett och sen fylla på igen och det bli sammanlagt 1080 kronor och det vet jag inte om det är värt. Så nu är mitt problem ska jag bita i det sura äpplet och gå och simma eller ska jag strunta i det??

Inga kommentarer: