tisdag, maj 25, 2010

Helgen!!

Fredag: Tog vi det bara lugnt. Tonny spelade match i Knislinge och när han kom hem kollade vi på tv och film.

Lördag: Åkte vi ner till Malmö eftersom vi behövde kläder till maskeraden och även till Pontus examen. I Malmö gick vi i alla affärer vi kunde tänka oss hade det vi ville ha men tyvärr hittade vi inte allt vi tänkt (Tonny handlade det han skulle ha här i stan och jag använde mig av Internet och affärer här hemma). Som tur var hittade vi det som hade varit svårare att hitta hemma. Efter timmar med affärer satte vi oss på Värnhems torget med varsin glass och njöt av det varma vädret. Turen till Malmö avslutades vid kanalen i solen. Efter Malmö åkte vi vidare till Tonnys familj. När svärfar kom hem åt vi kyckling med sallad och dressing. När Lenny kom lite senare fikade vi.

Söndag: Åkte vi en runda till Lund för att se Lundakarnevalen (bilder kommer att komma senare om ca två veckor). Det var tyvärr dåligt väder och kallt och jag hade skoskav så jag var inte på mitt bästa humör. Efter att vi väntat cirka en och en halv timme kom karnevalståget. Ganska roligt faktiskt, synd de inte gör sådant här i Krsd... Efter tåget gick vi en runda för att se om något annat var på gång men tyvärr var det ganska dött i stan. Då bestämde vi oss för att äta något, jag hittade ett ställe jag ville äta men tyvärr var där lite dyrt så tillslut hamnade vi på en thai restaurang. Det var god mat men kaffe vi fick efteråt var ingen höjdare, tur det var gratis!! Efter maten gick vi och hämtade bilen och sen körde svärfar oss till stationen där vi efter en lite stunds väntande tog tåget hem till Krsd. Kvällen avslutades med te/kaffe tillsammans med Pontus och Johanna.

Inga kommentarer: