fredag, januari 22, 2010

Vem fan uppfann snö??

Jag vet ingen har uppfunnit snö utan det är nederbörd som kommer när det är kallt... Men i ett avsnitt av Hipp hipp säger Tiffany när hon och Gun är i Stockholm: "Vem fan uppfann kullerstenen?" Efter det kör jag alltid med vem fan uppfann… och sen det jag är arg på så idag blev det: Vem fan uppfann snön??

Anledningen till denna ilska är att idag när jag cyklade till högskolan där jag var för att sälja böcker och träffa M var tvungen att cykla på oplogade och osandade cykelvägar. Även om jag tog det lugnt var jag andfådd när jag kom till skolan på grund av den förbannade snön. Inte nog med det för snön fastnade på hjulen och sen under stänkskärmarna så det sprutade snö på skorna, i skorna och på byxorna så när jag kom hem så var jag blött och kall trotts mina vinter skor som går nästan till knäna och då gick jag ändå där det var värst... Jag hatar snö, snälla snö smällt bort!!

1 kommentar:

Anonym sa...

gud