lördag, januari 23, 2010

10 sätt att förstöra en flygresa

När jag och min T ska till London om en månad så ska vi vara lite elaka mot miljön och så där för vi ska flyga. Det blir första gången för T och tredje gången för mig eftersom jag och mamma var i England 2003 och då flög vi. Nedan följer 10 sätt att förstöra just en flygresa, de är hämtade från boken Damrummet 3:

  1. Fråga flygvärdinnan vart stoppknapparna sitter, alternativt fall dom kan veva ner rutan på grund av värmen.
  2. Fråga varje minut ifall ni är framme snart.
  3. Försök få igång en allsång.
  4. Gå runt och fråga om bidrag till alkoholiserade piloternas fond, lyckas detta köp en whiskey till piloterna.
  5. Insistera på att få gå fram och se på pilotens körkort.
  6. Försök att få passagerarna att göra revolt mot besättningen.
  7. Stirra blint på grannes mage konstatera efter 15 min att han behöver banta.
  8. Skrik högljutt att nu är slutet nära - innan planet har lyft.
  9. Dela ut psalmböcker till samtliga och sjung grymt dåligt. Predika sedan om att präster och dörrvakter borde slippa skatt.
  10. Be om att få hålla flygvärdinnans hand under turbulensen. Avsluta med "vill du gifta dig med mig".

Inga kommentarer: