fredag, juli 10, 2009

Mina Kristianstadsdagar

I morgon är då Kristianstadsdagarna slut och som vanligt avslutas de med Tivolirock. Jag ska inte dit för jag varken vill eller har råd. Förra helgen var jag flitigt på Krsd dagarna dock. Nedan kommer bilder och vad som hände de olika dagarna. Jag vet, måndag tillhör inte helgen men den får vara med ändå.


Fredag: Hämtade vi upp J på Brödis och när vi kom ut spöregnade det och vi trodde först att kvällen var helt förstörd. När vi gick för att möta M och M på Södertorg hade regnet lättat lite. Det klarnade dock upp helt efter ett tag och fick en solig kväll. Det första vi gjorde var att gå en runda på tivolit, där hände inte så mycket och vi vann ingen choklad. Efter tivolit gick vi till torget där det åts älgkebab och Langos. Gott!! Efter ätandet gick vi en runda runt torgen och sen hamnade vi på Zekes med varsin kaffe. Kvällen slutade ganska tidigt, men det var skönt.








Lördag: Började med en förfest hemma hos oss och senare på L:s uteplats. Det blev en trevlig och rolig förfest. Vid elva tog vi bussen in till stan. Väl inne i stan gick vi en runda runt torgen. Inne i stan träffade vi M och MK. Vi fastande ett tag på stora torg där det var "utedisco" vi hade någon stannat där länge om det inte varit för att vi ville umgås med vårt sällskap och vi kom i från varandra. Jag, T och J gick en runda på tivolit där vi träffade M och Mk igen. T envisades med att spela på chokladhjulet men han vann inget men det gjorde däremot J… Trötta och glada tog vi bussen hem och gastade lite på J och P:s gård innan vi gick hem och sov












Måndag: Var det Rix fm festival som gällde. Det var jag, T, J och P som stack in med bussen. Inne i stan träffade vi på C och B (T:s kusiner) vi snackade ett tag innan vi drog till stora torg. Vi fick rätt ok platser och såg hyfsat. Förbandet var skit men resten var ok och vissa bra. Fast hade man tråkigt kunde man ju alltid kolla på vissa i publiken som var lite överförfriskade och dansade, ni som var med vet vem jag menar... Även här träffade vi C och B + B:s flickvän. Kvällen avslutades med Nacos.












Årets Kristianstads dagar var ok, hoppas bara på att nästa blir ännu bättre.

Inga kommentarer: