onsdag, juni 03, 2009

Musik

När man tänker efter finns det väldigt mycket musik som får en att associera till något alldeles speciellt. Exempel av såna låtar i mitt liv är I'm alive med Celine Dion och Per Gessles Tycker om när du tar på mig som spelades på radion morgonen i Malmö då jag och T blev tillsmans. En annan är R. Kellys The World's Greatest som var den sist låten jag lyssnade på innan varje tenta i AU1 osv. Alla har säkert såna låter som får dem att tänka på både bra och dåliga minnen. Dessa låtar är de som är svårats att höra när saker skiter sig. Som The World's Greatest påminner mig om alla gånger jag har kämpat för saker på lärarutbidningen en utbildning jag aldrig kommer gå tillbaka till något som gör ont. Samma sak med förhållande tar det slut kommer man kanske aldrig kunna höra musiken igen som man en gång älskade och förknippade med värme och glädje, detta är dock inget jag vet säkert. Som sagt musik betyder mycket mer än vad man egentligen tror.

Inga kommentarer: