fredag, juni 19, 2009

Göteborg, dag 2

Min födelsedag!! Dagen började lagom tidigt eftersom vi hade varit uppe vid halv sex dagen innan tog vi oss en välbehövd sovmorgon. Efter frukost fick jag äntligen min efterlängtade födelsedagspresent från T. Presenten var ett spa sett kan man nog kalla det med massageolja, badskum, en tvål, ljus och en avslappnande ögonmask. Behandling ingick.











Efter paketöppnande åkte vi in till stan med spårvagnen. Det var tänkt att vi skulle gå in på Liseberg vid elva men när vi kom ditt så visade det sig att de inte öppnade förrän vid ett. Detta lede till att gick en runda på Maritiman först innan Liseberg. Jag hade tänkt ta med mig en sovenir men den var som ni ser på bilden lite för stor för väskan... ;-P











Vid tjugo i ett var vi åter utanför Liseberg och nu var där en jätte kö utanför. Väl inne var där kö till stället där man köpte åkband osså, suck!! När vi fixat med allt var det dags att åka. Det första vi tog var Lisebergsbanan. Favoriten från förra gången Flumride åktes bara två gånger, där var tyvärr en del köer. Vi testade även den nya Hanghai och den var en av favoriterna. T åkte även kanonen, men jag avstod den var hans favorit. Vi åkte även Kållerado och jag som oftast har tur i den där hade oturen att få vatten i knäet så jag gick runt på Liseberg och såg ut som jag kissat i byxorna... Såklart åkte vi fler men jag pallar inte skriva alla och jag tror ju inte ni är så intresserade heller.






















Efter Liseberg stack vi till vandrarhemmet och gjorde oss i ordning inför kvällen. Nu hade vädret blivit sämre det regnade. Vi tog oss med spårvagnen till restaurangen där vi resarvetat bord, något vi inte hade behövt. Det var en grekisk restaurang och jag åt kyckling i örtsås och T åt Souvlaki, grillspätt av kött med tsatsiki sås. Till det fick vi klyftpotatis. Dryck var vin för min del och T drack öl. Efter maten blev det en latte för mig och T tog vanligt kaffe. När vi ätit och var klara tog vi en runda ner på avenyn för att hitta ett ställe och ta oss något gott att dricka. Vi hamnade på Hard rock café. En lite rolig sak som hände var att jag träffade en kille från Kristianstad där. Han var där med tre kompisar varav två firade sin ett års dag, ja världen är liten. Efter varsin cider/öl stack vi till vandrarhemmet och sov.




1 kommentar:

Lisette sa...

Ser ut att varit en fin semester i G. Gillade din klänning med tillhörande skor som du hade på din dag. kram