söndag, juni 14, 2009

Göteborg, dag 1

Dagen började tidigt med uppgång vid halv sex. Efter en snabb frukost och tandborstning packades det sista ner i väskan och vid kvart över sex tog vi bussen till stationen. När vi kom till stationen såg vi att det var ett äckligt lila tåg, stackars oss... Vid halv nio var vi i Hbg efter lite förseningar. Bussen till Göteborg gick inte förrän kvart i tio så vi drack lite kaffe och slöa lite. Resan upp gick ganska snabbt vilket var skönt eftersom bussresor kan vara ganska dryga annars.

När vi var uppe i Göteborg vid halv ett gick vi och låste ner vår packning i ett skåp på centralstationen. Efter det gick vi till Nordstan där vi skaffade oss Göteborgspass. När vi fixat det gick vi en runda i Götet bl.a. för att hitta en restaurang där vi skulle äta dagen efter när jag fyllde år. Vi gick en runda förbi Meze, restaurangen där vi förlovade oss. Tydligen hade några skolor studenten på onsdagen så där var en massa lastbilar som körde runt med skrikande och glada studenter på flaket. Vid halv fyra tog vi spårvagnen till vandrarhemmet där vi gjorde oss ordning inför kvällens match.

Efter lite förberedning inför natten tog vi spårvagnen in till stan och Ullevi. När vi kom ditt gick vi en runda utanför. Vi råkade gå förbi precis när tv var på besök så vi råkade hamna en liten stund i tv, något T störde sig på men jag tyckte det var kul. Väl inne såg vi att platserna var bättre än de vi hade i Stockholm. Jag satt på plats 1234, lite roligt faktiskt. I första halvlek såg det sådär ut för Sverige, Malta gjorde nästan mål men den räddades av Isaksson. Tillslut gjorde Sverige mål och när det blev paus stod det 1-0 till Sverige.

I andra halvlek gjorde Sverige tre snabb mål i början och matchen slutade 4-0... När matchen var slut tog vi oss ner till spårvagnen och åkte hem till vandrarhemmet för att sova.