lördag, maj 23, 2009

Vår Malmö resa

I torsdags var jag, T och kompis en runda i Malmö för att gå i lite affärer och umgås. Vi var bl.a. på Lagerhaus där jag träffade en ny kompis Anki.











Efter en stunds affärs tittande bestämde vi oss för att köra trampbåt på kanalen. Först körde T och kompis och jag åkte bara med. Som ni ser är jag duktig och har flyttväst på mig, vilket var en ova
nlighet bland de andra som körde båt. Inte ens barnen hade flyttväst.











Efter ett tag byte jag och T. Eftersom jag och komp
is inte körde i takt blev det ganska jobbigt för benen att köra den där båten men det var kul ändå.











Det enda som saknades var något att fika på när man tog paus mitt ute i vattnet.











Efter båtturen gick vi i lite fler affärer innan vi gick till Entré där vi åt. På Entré är det så att där finns flera restauranger runt ett torg och det var samma bord till alla. För att göra det lättare för dem så hade de en sån där som piper som när maten är klar vilket var smart eftersom stället är stort.












Vi åt pizza alla tre och det var jätte gott, nog en av de godaste pizzor jag någonsin ätit faktiskt. Mätt blev man också.












Efter maten gick vi en runda i några affärer och sen tog vi bussen till stationen. Efter en stunds väntande tog vi tåget mot Krsd trötta men nöjda med vår dag.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jasså du mötte P på lagerhaus. har alltid tyckt han är lite gul.. :)

Emma sa...

Har du några tips till min malmöresa till helgen, allt bra föresten?? kram, Emma...