tisdag, maj 05, 2009

Bu för mål i 89 minuten

Jag och T var i Hbg i går och tittade på derby mellan Malmö ff och Helsingborgs if. Eftersom vi stod på Helsingborgs sida fick jag klä mig diskret, så ingen munktröja, halsduk eller vantar för min del alltså. T hade sin fula svarta keps på sig som hade blivit luddig av min vita halsduk (hihi). Matchen var ganska så spännande och jag trodde mitt Malmö skulle vinna men i 89 minuten gjorde Henke Larsson mål för HIF. Folk runt om kring skrek och jubla och jag höll för öronen... Jag stod hela matchen och funderade hur jag skulle gör a om MFF gjorde mål, jag kan ju inte börja hoppa och jubla man får ju vara lite diskret, men som sagt behövde jag aldrig utsättas för det problemet tyvärr. Publiksiffran var: 15880

Personen som stod till vänster om mig verkade inte veta att det var trångt och att jag stod bredvid för han stod med armarna i kors hela matchen vilket ledde till att jag fick stå lite snett för att ens få plats mellan honom och T...

Så klart blev det bråk mellan Mff supportrar och HIF supportrar precis när jag och T kom in på Olympia startade det ett bråk precis utanför. Det var tydligen ett gäng HIF huliganer som hade slängt glasflaskor och bengaliska eldar. Det var väldigt många poliser så enligt Hd var det ett lugnar Derby än förra året... http://hd.se/helsingborg/2009/05/04/stenkastning-mot-taag/
Detta är det tråkigaste med derbyn att de är så mycket bråk. När Mff möte Örgryte var där inte alls många poliser och det behövdes inte heller. Det värsta av allt i går var att spelarna i de respektive lagen nästan flög på varandra och slogs på planen!! Så trotts glädjen av att var på fotboll kändes man av en lite otrevlig stämning både från huliganer och från planen.

Inga kommentarer: