söndag, april 05, 2009

Helgen

Fredag: I fredags satt jag och T i soffan och såg på film när det knackar på rutan. Utanför står P och A som undrar om vi vill vara med och spela lite fotboll. Jag var trött och inte på spel humör så jag tittade bara men det blev kul stund ändå. När vi var klara ute gick vi in och såg lite till av filmen men eftersom jag somnade vid två tillfällen så beslöt vi oss för att se sista delen av filmen en annan dag.

Lördag: I går var vi duktiga och städade och diska. På kvällen skulle A och P komma hem till oss för att grilla så jag stack iväg och jagade gräddfil till såsen, första affären jag var i hade gräddfil som gick ut för en vecka sedan och nästa affär, Netto hade fast den var ekologisk vilket ledde till att jag trodde den skulle var dyrare. Så jag gick till en tredje affär men hittade ingen. Tillslut blev det de två sista gräddfilpaketen på Netto, som faktiskt inte var dyrare. När A och P kom började vi grilla fläskfilén på L:s grill som vi lånat. Till det hade vi såsen och potatisgratäng. Vi satt ute när vi åt men senare blev det för kallt så vi gick in. Vid åtta kom tvillingarna osså. Kvällen blev kortare än vad jag trodde för P och tvillingar stack redan vid tio för de skulle gå ut, tråkigt men så blir det ibland. Det blev en mycket trevlig kväll som måste göras om.

Söndag: Dagen började med att T hade gjort scones till frukost, gott. Vid halv ett stack jag och T in till stan för att vara lite duktiga och simma. Efter 40 längder var jag trött och vi bubblade och bastade lite, sen efter dusch åkte vi hem igen. När vi kom hem spelade vi lite Wii. Efter det lagade vi mat, tacos. Maten åts framför tv:n och slutet på filmen vi påbörjade i fredags. Lite innan sju kom anden och J för att kolla om deras Wii fungerade hemma hos oss, det gjorde det... När de ändå var här drack vi lite kaffe te och snacka.

En lugn och skön helg helt enkelt!!

Inga kommentarer: