onsdag, februari 11, 2009

Vintern har kommit till Skåne

Idag när jag vaknade snöade det ute och det låg redan en del snö på marken. I Skåne är det inte jätte vanligt med snö, visst det snöar ibland men det brukar inte ligga kvar så länge. När jag hade sportlov en gång i tiden brukade det alltid komma snö just under den veckan och på måndag börjar sportlovet här nere så det följer nästan den traditionen, snön kom lite tidigt bara. Men vem vet det kanske ligger kvar till nästa vecka eller så kommer det ny snö...

Här bor en del barn runt omkring där vi bor och där ligger en skola inte allt för långt i väg och idag när jag och T gick till affären så var där snöbollskrig och pulkaåkning överallt. Jag kunde inte låta bli snön och inte T heller han slängde en snöboll i ansiktet på mig, dumma T... Det ska snöa i morgon också så jag får komma på ett sätt att hämnas på T...

Snö är inte enbart roligt och mysigt utan det kan även ställa till problem i t.ex. trafiken, speciellt om det blåser lite. Jag ska inte ge mig ut på vägarna som tur är men J, E och Anden ska köra upp till Göteborg i morgon, hoppas de inte får problem utan att det går bra...

Inga kommentarer: