tisdag, februari 24, 2009

Tur jag inte är kunglig!!

Som ni säkert redan vet så har prinsessan Victoria förlovat sig med sin Daniel (äntligen)... De har varit tillsammans i sju år nu... För att de ska få gifta sig måste de både ha kungens tillstånd och regeringens. Om jag skulle gifta mig någon gång i framtiden, är jag glad att jag slipper be pappa om lov. Jag och T förlovade ju oss för 1,5 år sedan och då bad jag inte regeringen om tillstånd direkt. Inte för att jag tänkt gifta mig än på ett tag...Victoria och Daniel följer traditionen om hur det egentligen är med förlovning att man ska gifta sig efter ett år. I kungafamiljen kan man ju inte bara vara förlovad... Och barnen lär vi få vänta på för inga barn innan äktenskapet. Skulle jag få barn innan äktenskapet så skulle typ bara min farmor bry sig, men om Victoria berätta att hon var gravid nu skulle det bli skandal (typ)!! Jag är som sagt glad att jag inte är kunglig!!

Inga kommentarer: