söndag, februari 15, 2009

Alla hjärtans dag

I går var det då alla hjärtans dag, den femte jag och min T firar tillsammans. Den firades i Lund med bio, middag och en fika.
Dagen började med att jag gick upp och bredde mackor till frukosten som åts på tåget. Jag fick ett kort av T med två dikter han hittat på nätet, den ena var väldigt söt den andra var lite speciell, lite rolig. T fick en ett kort av mig där jag gav honom en lyxkväll med god middag och mys.

När vi kom till Lund åkte vi ut en runda till Nova där vi gick i affärer och sen åkte vi in till stan igen där vi gick en runda till i affärer. T hittade en vinterjacka så nu slipper han frysa. Jag köpte inget även om jag var inne på två Gina Tricot... Vid halv fem var vi på restaurangen där vi skulle äta. Det blev en pizza (Quatro stagioni) och en cider för min del och T drack en öl. Pizzan var hjärtformad det var lite roligt, det gjorde dock den mindre.
Efter maten gick vi till bion för att hämta ut våra biljetter och köpte godis. Eftersom det var en bra stund till filmen började gick vi och satte oss på Espressohouse där jag tog en latte och T en varm choklad.
När vi var varma och goa igen så gick vi till bion, vi var där redan vid åtta (filmen började halv nio) och då var såklart alla sittplatser upptagna, jobbigt... Vi skulle se Benjamin Buttons otroliga liv med Brad Pitt och Cate Blanchett, den var bra lite lång bara. Det kunde blivit en perfekt bio kväll om inte gubben bredvid mig hade varit på mina fötter hela tiden...
Efter filmen blev det språngmarsch till stationen så vi skulle hinna med tåget som gick 23.40 så vi slapp vänta till nästa som gick 01.13. Som tur var hann vi med det tåget och var hemma strax efter ett!!


Hoppas ni också haft en bra alla hjärtans dag!!

Inga kommentarer: