lördag, januari 10, 2009

Mamma mia

Nu har jag sett den filmen alla pratar om och inte förstår varför jag inte sett, Mamma Mia!! Den är så bra som alla säger, det är en riktigt må bra film man blir glad av att se den. Och Benny Anderssons lilla gästspel var lite kul... Nu förstår jag inte hur jag kunnat låta den stå i dvd skåpet så länge utan att jag sett den...

ABBA:s musik är odödlig, något jag blev övertygad om både när jag såg filmen och för några månader sedan på min praktik. ABBA bildades på sjuttiotalet och splittrades i början av åttitalet. Jag är född i mitten av åttiotalet och K min pojkvän från högstadiet älskade ABBA så när jag var hemma hos honom blev det mycket ABBA. Anledningen till att jag kom att tänka på det med ABBA:s musik på praktiken var att de dansade till ABBA en av dagarna, barn som har föräldrar som också kan vara födda på åttiotalet precis som jag!!

Inga kommentarer: