onsdag, december 31, 2008

2008

Nyårsafton igen och dags för en års sammanfattning.

Ikväll ska vi till Tollarp och äta middag och dricka lite. Vi blir tolv personer sammanlagt, trevligt. Det bjuds på kycklingfilé och kanske en dessert efteråt också.

Vad har då hänt i år?? Vi tar det från början:

Februari: T fyllde 22 och det firades med först en fest med vännerna och sen två dagar efter med familjerna. Festen med vännerna blev en succé som slutade på Grand. På söndagen den 3 (festen var fredag)kom delar av min familj och T:s familj för att fira födelsedagen. Det bjöds på chokladkaka med godishallon.






























Den 14 firade vi alla hjärtans dag på vår speciella restaurang i Malmö. I alla hjärtansdags gåva fick jag en orkidé i en hjärtvas.














Ca en vecka senare bestämde vi oss för att åka en runda till Hbg och Helsingör. Besöket i Hbg och i Danmark gick bra men när vi skulle åka hem var det storm och vi fastnade i Tyringe!! Efter många om och men hamnade vi tillslut hemma efter många timmar.





















Mars:
Firade jag och T våran fyra års dag med att äta på kinarestaurang och bowla med A och P. Detta var den 28 men det riktiga firandet ägde rum den 29. Jag satt och åt när T ringde och sa att jag skulle klä på mig något fint och ta bussen till stationen. Väl där tog vi tåget till Köpenhamn och en helg med ett underbart hotell, god mat och djur. Funderar hur vi ska toppa detta nästa år när det blir fem år...




















April:
Slutade med valborgsgrillning hemma hos A och P. Vi började med att grilla ute men när det inte gick så bra gick vi in. Det blev gott tillsist!! Efter maten spelades lite Wii. Övriga gäster var anden och J.





















Juni:
Fyllde jag 23 och det firades med Banken och fest. Det blev en jätte rolig fest och jag klarade av att familjen kom dagen efter. Presenter jag fick kläder, pengar och resan till Öland och Kalmar.




















Denna månad började fotbolls em och det var ganska roligt så länge det var Sverige som spelade... Sveriges matcher sågs hemma hos M och M och två hemma hos A och P.











Midsommar firades hemma hos L och D. Det blev en trevlig kväll med midsommar mat och tårta. Det blev en rätt så lugn kväll och stackars T fick köra hem sen…





















Juli:
Var jag och T på våran semester på Öland och i Kalmar. Vi hade jätte tur med vädret och det var fint väder hela helgen. Vi fick lite regn första dagen men det var ytterst lite. Dag nummer två avslutades på stranden med grillning och solnedgång, super mysigt... Vi besökte Borgholmsslott, Soliden, djurparken, Raukar och Kalmar slott bl.a. Det blev en jätte trevlig och mysig semester.












































Augusti
:
Firade jag och T att vi varit förlovade i ett år i Köpenhamn med mat och lite shopping.











September:
Var vi Stockholm och firade L:s 25 års dag. Vi där i två nätter och körde bil. Resan upp och ner var jobbig ska aldrig åka bil till Stockholm igen. Målet med resan var att fira L och se fotboll Sverige mot Ungern på Råsunda. Förutom fotboll besökte vi bl.a. Vasamuseet, slottet och gick en runda på stan. Dag nummer två åt vi middag på Chaplin bar och drack lite i baren och lyssnade på karaoke.





















December:
Julen firades två gånger, först hemma hos mamma och Tb och hemma hos oss. hemma hos mamma var det min familj som firade med mat och klappar och hemma hos oss var det T:s familj och även här var det mat, klappar och kvällen avslutades med midnattsmässa i Heliga trefaldighets kyrkan.




















Det har såklart hänt mer grejor i år men jag kan ju inte ta upp allt. Är det något viktigt jag glömt kan ni ju berätta det för mig. Det har varit ett år med både bra och dåliga händelser. Hoppas 2009 blir bättre!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad jag blir sugen på Chokladtårta med gelehallon... Vi har en daim tårta i frysen.. Den ligger illa till nu..