lördag, november 29, 2008

Helgen

Fredag: I går hade jag och T en myskväll med god mat och röd vin. Vi tittade även på Idol, äntligen åkte Johan ut!! Innan mys och tv så var vi en runda i stan. Vi handlade födelsedagspresent till K, var på Systemet, jag köpte en vinter jacka + att hälsade på J på jobbet, drack lite kaffe och snacka, väldigt trevligt.

Lördag: Idag har vi umgåtts med M, varit en runda på Eko hallen, ordnat med blommorna och tagit fram julpyntet. Besöket på Eko blev dyrt men sen köpte vi en del grejor osså. När vi var klara på Eko åkte vi hem och drack kaffe och åt saffransgifflar. När M åkt hem tog vi upp julpyntet från källaren, var inte så jobbigt som jag trodde!! Jag byte kruka på några blommor och satte ner två julstjärnor i en kruka, jag la även på lite ny jord på de gamla blommorna. Vi hängde upp stjärnorna och satte en ljusstake i vardagsrums fönstret. Vi la även på en julduk och ställde adventsljusstacken på köksbordet tillsammans med våra julstjärnor.

Söndag: I morgon ska vi först en runda till Maxi och till kyrkogården och sätta första ljuset hos T:s farfar. Vi har fyra ljus så vi tänkte sätta ett varje advent. Efter kyrkogården ska vi ta bussen till E-röd där jag ska färga mina jeans+ att vi ska fira V och K:s födelsedagar. Det kommer bli middag och kanske något gått efteråt.

Inga kommentarer: