fredag, oktober 10, 2008

Hantverkare

Hatverkare är två saker lata och roade av att komma tidigt!! Förlåt alla hantverkare för att jag säger att ni är lata men de som varit i vår lägenhet och målat eller tapetserat har varit lata... Det gör bara det nödvändigaste och fikar ofta!! Nu var det inte att de är lata som är grejen i det här inlägget utan att de alltid envisas med att komma tidigt på morgonen.

När jag gick på Önnestad tog jag bussen från G-gatan 07.19 och en av dagarna när jag skulle gå kom gubben som tapetserad samtidigt som jag gick... En annan av dagarna kom han innan jag gick när vi satt och åt frukost. Anledningen till att jag kom och tänka på hantverkare var för att jag väcktes från min skönhetssömn klockan halv åtta i morse av att det ringde på dörren. Personen som stod utanför var golvläggaren... Eftersom jag inte pallade gå upp ur sängen knuffade jag på T som gick och öppnade... Det är bra med killar ibland!!

En annan sak som inte har med detta och göra är att detta är inlägg nummer 200 i år!! Jag vet jag har varit kass på att skriva, men jag har antingen inte haft något att skriva, inte pallat eller inte haft tid!!

Inga kommentarer: