torsdag, oktober 09, 2008

100 underverk

I går när jag och T var på Maxi köpte vi en bok som vi trånat efter innan, 100 underverk i världen: de finaste kultur- och naturskatterna på fem kontinenter. När jag var inne och letade bilder var jag rädd att hitta den billigare än vi köpte den för, men vi gjorde tydligen ett fynd för den var dyrare på de sidor jag var inne på!!


När jag satt och bläddrade i boken idag kom T på att vi ska besöka alla platser innan vi dör... Så nu är det bara att börja resa... ;-P Två platser är redan avklarade för min del då Drottningholm och Karlsbron som ligger i Prag, åker vi till Paris i vår
har vi sett tre till. Då är vi uppe i fem då har vi ju en bit kvar!! Hela listan över platser tänker jag inte lägga upp här men några
exempel på underverk är Niagarafallen, Golden gate - bron, Islands gejsrar, Rom, Pompeji, Akropolis, Taj Mahal, Kinesiska murren, Döda havet, Stora barriärreven, Pyramiderna och Victoriafallen. Är ni mer nyfikna får ni gärna titta i boken om ni kommer hit!!


Inga kommentarer: