torsdag, juli 31, 2008

Skvallerkäring!!

Jag förstår inte det roliga i att skvallra om allt och alla!! Jag ska erkänna att jag själv skvallrar lite ibland men det är bara om kompisars ex nya flick/pojkvänner och så, inte om alla på gården eller i byn där jag bor.


Jag kom att tänka på detta när jag satt på balkongen en kväll. Gårdens självutnämnda drottning L eller Se och hör som hon kallas av mig och mina vänner och bekanta satt ute i lusthuset (eller vad det nu är) tillsammans med några skvaller kollegor. Anledningen att jag började tänka just på skvaller är att Se & hör är för er som inte redan vet det sjukt nyfiken, är alltid på plats när saker händer och vet allt (nästan i alla fall).

När jag och T var i Prag visste Se & hör att K bott i vår lägenhet, vi hade inte sagt ett ord. När I spydde i en rabatt var hon där och gnällde. Efter en fest frågade Se & hör om vi haft roligt dagen innan, visst hon hade ringt på när jag sminkade mig och gjorde vid håret, men det betyder ju inte att vi skulle ha fest, hon hängde väl utanför och hörde musiken!! Efter en annan fest hade någon slängt fimpar i rabatten nedanför våran balkong (det var inte vi). Dagen efter står Se och hör och diskuterade med någon minns inte vem eller vilka om dessa fimpar och jag kände mig väldigt studerad där jag satt på balkongen. Se & hör måste alltså veta att någon stått och rökt på vår balkong kvällen innan. Studerad känner man sig oftast när hon är ute oberoende om man e ute eller inne.

En annan rolig detalj med Se & hör är att tidigare i år hade hon och G inte suttit ute på månader, men när T skulle fira sin födelsedag satt de ute och glodde på speciellt min familj tills ögonen trillade ut, nästan i alla fall... Bör tilläggas att vi firade födelsedagen två gånger och båda gångerna satt de där + att min T fyller år i februari!!

Jag skulle kunna hålla på i all oändlighet men jag vill inte att mina kära läsare ska somna, så jag sätter stopp här men som sagt det finns miljoner mer grejor jag skulle kunna berätta, men ni får nöja er med detta!!

Inga kommentarer: