onsdag, juli 09, 2008

Simrishamn!!

I lördags var det inte bara Kristianstadsdagarna som gällde utan vi passade även på att njuta lite av det fina vädret i Simrishamn. I Simrishamn mötte vi upp T:s familj. Vi hade ett bestämt mål för dagen vi skulle ta oss till Vårhallarna, T som inte litade på mig när jag sa att det var längre dit än han trodde och att det var en bit gå ändrade sin uppfattning. Frågan är den ska man lita på mig som bott i Simrishamn i två och ett halvt år och tagit mig till Vårhallarna med cykel eller sin egen uppfattning om längden när han bara varit där en gång kommit dit och därifrån i buss?? Han har fortfarande inte erkänt att jag hade rätt och han fel och T man kan lita på mig, jag har inte alltid fel!!

Anledningen att vi skulle dit var för att bada och för att T skulle ta bilder på stenen, det blev en rätt så trevlig tur dit trotts allt.
















När vi kom tillbax till Simrishamn tog vi en lite tur i stan och jag visade var jag bott och så sen gick vi ner till hamnen och åt jag käka makrill precis som förra gången vi var där, lika gott som då!! Efter en lite statstur till åt vi även kulglass och jag åt Skånes godaste lakritsglass.










Efter glass och mat var vi trötta och det bar av mot stationen och sedan hem. Dagen till ära hade jag tagit med min födelsedagspresent från K min solfjäder, den kom till nytta!!

Inga kommentarer: